Langveisfarende praksisstudent

Idag har Karen Hohmann hatt sin første dag i Møllefossen. Hun er lærerstudent fra Pforzheim i Tyskland, og skal ha tre måneders utenlandspraksis i barnehagen vår!!

Vi synes dette er en kjempefin mulighet til spennende "pedagogisk utveksling" på tvers av landegrensene, og ønsker henne selvfølgelig hjertelig velkommen til oss.

Etter planen skal Karen være her fram til 01.12, så både små og store kommer helt sikkert til å bli godt kjent med henne. I de første ukene blir hun på Barkebiller, men etterhvert regner vi med at hun skal innom alle avdelingene.

Karen forstår det aller meste vi sier på norsk, bare vi snakker litt sakte og tydelig (god trening for noen og hver...), og hun klarer også fint å gjøre seg forstått. Hun gleder seg til å være sammen med oss, og er fryktelig spent på å lære mer om forskjellen mellom norsk og tysk barnehagepedagogikk.