Møllefossen Åpen Barnehage - hver tirsdag!

Fra 2008 har vi i Møllefossen hatt Åpen Barnehage som en del av tilbudet vårt. Vi holder denne åpen i år også; hver tirsdag fra kl. 09.00-15.00.

”Åpen barnehage” er et tilbud der barna kommer til barnehagen i følge med en omsorgsperson (foreldre, dagmamma, praktikant m.m.). Dette er ment å skulle være et møtested for både barn og omsorgspersoner/ foreldre, og et sted det er mulig å få pedagogisk hjelp og oppfølging. Omsorgspersonen er selv med å gjennomføre aktivitetene sammen med barna og barnehagens bemanning. Tilbudet er for barn i barnehage alder.

De pedagogiske medarbeiderne Anita Kristiansen og Monica Borgersen Fredriksen har ansvar for gjennomføringen av opplegg i Åpen Barnehage. De vil sammen med styrer Kristine Østmoen sørge for faglig innhold og trivelige aktiviteter.

Barnehagens nærområde på Fredfoss er en velegnet arena for et rikt aktivitetstilbud både innendørs og utendørs, sommer som vinter. Åpen Barnehages hovedbase er i Bekkestua, og vi bruker i tillegg gymsalen, Gårdsrommet og Haugehagen

Deltakerne er velkommen når som helst innenfor åpningstiden, men den felles lunsjen er kl 11.30 og det faste, pedagogiske opplegget er gjerne litt i forkant av denne.