Høstgleder

"Høsten er kald våt og mørk. Men den er så mye mer enn det! Den er farger, vannglede og barnelatter..." Slik begynner en liten, høstlig stemningsrapport fra Larveliten - avdelingen for de yngste barna.

Vi på Larveliten er ikke ute hele dagen om høsten - i alle fall ikke like lenge som om sommeren. Men vi nyter hvert minutt vi får vært ute.

Hvert minutt vi klarer å være ute, helt til barna er lei, fryser og vil inn. Inn til varmen. Hvor alle de våte klærne kan tas av og vi sammen kan dele gleden ved å se på bildene vi har tatt ute.

De voksne synes det er like gøy som barna, å se og være med.
Vi hopper i vannet alle sammen, vi danser ute. Vi kjenner på hvor kaldt det er blitt å krabbe avgårde.

Vi later som om vi er en hoppende kanin. Vi hopper så høyt vi kan og ser hvor mange barn og voksne vi klarer å sprute ned- med bare et eneste hopp!

Høsten er herlig, men snart kommer vinteren snikende. Den er ikke så verst, den heller.