På juletrejakt i vinterskogen

- Vi skal på Tumletoppen og økse juletre, altså! Leah var ikke så veldig interessert i alt det den nysgjerrige journalisten lurte på om hvordan det var å ha så mange menn i barnehagen. Mandag var nemlig den store juletrejakt-dagen - for både jenter og gutter og kvinner og menn!

Avisfolket fra Drammens Tidende smilte nok litt for seg selv, når de fikk oppleve hverdagen i Møllefossen Barnehage. Det var nemlig ikke så lett å få så mange svar ut av de små -som allerede var halveis ute av garderoben, på vei mot dagens prosjekt; "å økse juletre".

I tung og våt - men veldig hvit snø, labbet store og små oppover stien mot Tumletoppen og inn i vinterskogen. Skogen var annerledes og stille, og snøtunge greiner bøyde seg mot bakken.

Det er ikke godt å vite om turen hadde blitt annerledes om det hadde vært med færre menn, men en ting er i alle fall sikkert - og det er at Astri, Kristine, Lynn, Christian, Reidar og Jan Morten alle sammen gjorde sitt barna skulle få oppleve en frisk og feiende flott dag i snøen. Det perfekte juletreet ble funnet, økset og behørig dratt med til rett plass. Nå gleder vi oss bare til vi kan pynte det, og nyte synet av et glitrende juletre inne i barnehagen.

Reportasje om menn i barnehagen ble det forresten likevel, den står å lese i dagens Drammens Tidende (27.11.12). Og bilderapporten fra juletrejakten; den ligger ute, eksklusivt for foreldrebrukerne våre på VIGILO.