Når nissene blir mange...

Et av mange desemberhøydepunkter er Nissefesten i barnehagen. Nylig gikk årets utgave av stabelen, og smånisser i alle former og fasonger fikk invadere rommene våre. Med høy hyggefaktor, julegrøt, fellesleker og besøk av selveste Haugenissen ble det en fin og frisk førjulsfest på barnas premisser.

Det er alltid viktig å reflektere over arrangementer og opplegg som har lett for å bli selvsagte sannheter om hva som hører til i barnehagehverdagen. De mangfoldige og tradisjonelle juleaktivitetene er eksempler på slike "sannheter", og derfor er vi opptatt av at disse blir grundig evaluert hvert år. Hvem er arrangementene til for? Hvem legger premissene for innholdet? Hvordan begrunner vi valg av aktiviteter?

Vi er glade for at Nissefesten har funnet en form som barna er fornøyde og fortrolige med, og det ser ut som dette arrangementet i alle fall er kommet for å bli.

Store smil, frydefylle øyeblikk, sitrende spenning og sprudlende livsglede forteller sitt om at dette er noe barna setter pris på!!