Ikke akkurat VM - men ganske nærme...

Vi snakker nemlig om MV - Møllefossens Vinterleker! Denne uka ble de arrangert for sjette gang, og tradisjonen tro avsluttet vi med et skikkelig skirenn, med toppstemning både i - og utenfor løypa!

Med god hjelp fra Øvre Eikers løypemannskap hadde vi fått brøytet en flott rundløype på den snødekte fotballbanen. Flatt og fint og akkurat passe for å gå minst en runde. Og når foreldre, besteforeldre og andre velvillige voksne stiller som heiagjeng, er det ikke rart at stemningen ble bra.

Tidligere i uka har det vært ski overalt i barnehagen, og det har både vært observert tørrtrening (bokstavelig talt) på gulvene inne, og trening på mere riktig underlag ute i snøen. I tillegg har uka vært fylt av vintermoro - med snøskulpturering, frysing av vannkunst, aking og mye, mye mer.

Selvom sånne uker krever litt ekstra, ikke minst av personalet, ser vi at barna har glede av det. Og når treåringene ikke vil inn igjen etter å ha vært timevis ute i snøen er det svar nok i forhold til om det er riktig å bruke ressurser på å få MV-uka vår så bra som mulig!