En ny og spennende arena

Nesten ingenting er så spennende for en seksåring som skolestart! Nå begynner det å gå opp for de fleste at den er like rundt hjørnet, og denne uka var det tid for å titte inn i et helt ekte klasserom.

Her kommer rapporten fra den spesielle "skolebesøkturdagen":

I dag var vi invitert på besøk til den ene førsteklassen på Vestfossen barneskole. Forventningsfulle barn med regntøy, gummistøvler og sekk med niste og drikke i satte kursen mot skolen kl 9.15. Når vi kom frem så var det friminutt, noen av barna hilste på kjente, noen trakk seg litt tilbake for å observere og noen var høyt og lavt på en gang.

Når det ringte inn, så var det av med regntøyet og spente barn trippet i sokkelesten inn i klasserommet. Der fikk vi sitte helt fremst på noen krakker, og førsteklassingene hilste pent på de forventningsfulle barnehagebarna. Læreren der snakket litt om hva de gjorde på skolen, hva de lærte osv.

Så ble det storefri og nistene ble pakket opp og frem. Vi fikk se på en film mens vi spiste og alle satt helt rolig og nøt den nye tilværelsen! Så var det tid for å leke litt ute før vi fornøyde vendte nesa hjem igjen