På luftetur i sommeren

Onsdag 05.06 var det lagt til rette for den store sommerturdagen i Barnehagen. Fellesnevneren var - som den pleier å være: kulturhistoriske perler i nærmiljøet - gjerne med dyr og gode gress-sletter.

For barna på Larveliten og Tusenbein var Fossesholm et perfekt, overkommelig og passelig nært turmål. Det eldgamle herregårdstunet dannet en flott ramme rundt nysgjerrige og utforskende småtasser - som kunne hoppe i høyet, løpe i gresset, og titte på påfugler, høner og sauer.

De eldste barna kløv ombord i turbussen på morgenen, og ble med den hele veien til Blaafarveværket på Modum. På Barnas gård; omgitt av brunsvidde tømmerhus og sjarmerende skigarder var det både store og små dyr, og herlig boltreplass for aktive og glade Møllefossenbarn.

Takk for turen(e)!!