Helt vilt!!

Det er ikke hver dag en helt vanlig rusletur til Nypa plutselig blir til en spennende ekspedisjon blant helt autentiske ville dyr. Men det kan faktisk skje, når en hyggelig bonde inviterer til en titt inn i et helt spesielt bryggerhus.

I et av husene på gården til Anders Besseberg finnes det nemlig en hel liten fauna av utstoppede dyr. Og skiskytterpresidenten var altså ikke snauere enn at han inviterte Tusenbeina inn for å ta en titt - når vi først var på vei forbi gården. Det ble en ny og annerledes opplevelse både for barn og voksne. Å komme så tett inn på ulveskinn og elgehoder, å kunne stryke ekte bjørnepels - og til og med ta borti bamsefars skarpe rovdyrtenner!

Sitat fra Rammeplanen: Barnehagen skal legge vekt på å styrke kunnskap om og tilknytning til lokalsamfunnet, natur, kunst og kultur... For å arbeid i retning av disse målene må personalet gi barna anlending til meningsfylte møter med personer, arbeidsplasser og institusjoner i barnehagens nærmiljø.. (KD 2011; Rammeplan for barnehager. s 41-42)

Dette ble nettopp et slikt meningsfylt møte med en person i nærmiljøet. En stor takk til Anders Besseberg, som hadde tid og lyst til å dele en unik kultur- og naturopplevelse med en gjeng med svært så takknemlige barnehagebarn.