Ekspedisjon Somletoppen - for små føtter

For de minste føttene er det mer enn nok utfordringer å finne innenfor barnehagens uteområde. En ekspedisjon til Somletoppen helt oppe ved skogkanten, kan være mer enn nok.

Her kommer en liten rapport fra Team Larveliten, som forteller litt om betydningen av å gi mulighet til kroppslig aktivitet i "det absolutte nærmiljø":

Av Kristine Østmoen

Vi krabbet og stabbet oss opp trappa i barnehagen. Det var greit å ha de voksne i nærheten. Å komme seg opp til toppen er jammen en utfordring, særlig første gangen.

På toppen fikk vi prøvd huska og Gråtassen før maten var klar. Det var tydelig spennende med et nytt sted! Noen av barna var her for aller første gang.
Pølser på grillen i småregn smaker nydelig! Ungene spiste to pølser hver (!)

Bakken ble også undersøkt av noen ivrige barnehender, og da vi slukket grillen var røyken derfra et fascinerende syn.