Nissene i skog og hei

I år ble det prøvd en ny vri på den tradisjonelle nissefesten. Barkebiller og Skaulopper flyttet hele festen opp til Tumletoppen!

Her kommer en liten rapport fra avdelingene:

Vi tuslet og kravlet oss ivei oppover de bratte bakkene til Tumletoppen - med nisseluer på hodet, og spenning i blikket. Og tenk, når vi kom frem hadde Haugenissen nisset musikk, bål og fakler rundt grillhytta!

Etter å ha kost oss med skikkelig julegrøt, samlet vi oss og sang ”På låven sitter nissen” så det ljomet mellom trestammene. Forventningsfulle så vi oss rundt etter Haugenissen, og plutselig så vi et glimt av noe rødt oppi skogen. Det var HAUGENISSEN!! Når vi løp mot han skvatt nissen til så at han mistet sekken sin og løp av gårde. I sekken var det utrolig nok godteposer - faktisk en til hver!

Til slutt gikk en gruppe på en liten tur for å finne et juletre som vi kunne ta med ned i barnehagen for å pynte det. Når vi skal oppsummere dagen så ser vi at den har vært fylt av glade nissebarn og nissevoksne, samt massevis av julemagi. Så vi kan nok trygt si at nissefest med ny vri var en suksess!!

Takk for en fin nissedag!