Snø, snø, snø som jeg kan labbe i..

"Flere av barna spurte allerede før det var ordentlig lyst ute om vi ikke kunne gå ut, så da kledde vi på oss og gikk ut og akte og boltret oss i snøen"

Denne lille rapporten kommer fra avdelingen Tusenbein, der 3-åringene med stor tydelighet uttrykte hva de kunne tenke seg på årets første skikkelige snødag. Skal barnas ønsker tas på alvor, og Rammeplanens intensjoner om medvirkning bli realitet, er det nettopp i sånne anledninger vi voksne trenger å være oppmerksomme. Da lar vi planer være planer, og benytter muligheten til å følge den retningen barna viser oss.

Det var heller ingen som angret på dette valget, denne dagen. Med det samme utgangsdøra vår åpnet seg for vinteren, var det bare å kaste seg ut i alt dette hvite og fine. Det ble frostrøyk og florlett snø, røde kinn og varme luer, hylende glede over akefart og friske sanseopplevelser.

Snø, snø, snø som jeg kan base i - rulle meg og mase i.
massevis av ny og deilig snø!

Snø, snø, snø som jeg kan krabbe i stupe rundt og krabbe i.
Massevis av ny og deilig snø!