Boller eller ball?

Ny vri i Møllefossen denne våren; en dag hver uke med interessegrupper på tvers av avdelingene.

Vi har sett hvor stor glede mange av barna har av å være sammen med hverandre litt uavhengig av avdelingsgrensene, og innenfor denne nye måten å organisere på er det ikke bare mulig å velge hvem man vil være sammen med, men også hva man skal drive med. Her er det mulighet både til kreativt verksted, musikkstund, utforsking eller turgruppe, baking og moro på ballsletta.

Ordningen kalles for "Interessegrupper", og vi legger til rette for at samtlige kan få være der de uttrykker - enten verbalt eller nonverbalt - at de helst vil være. Det er viktig å ta barnas opplevelsesverden på alvor og være fleksibelt innstilt, og samtidig bidra til at gruppeaktivitetene er lystbetonte og frie.

Foreløpige erfaringer forteller oss at dette er noe barna setter pris på, og det er morsomt å se hvordan engasjement og væremåte beveger seg når aktivitetene oppleves som meningsfulle.