Ferie er...

...å ha ingenting å gjøre, og hele dagen å gjøre det på.

Disse kloke ordene, som kommer fra tryllekunstner og forfatter Robert Orben – får stå som barnehagens sommerhilsen og lille ferieønske for store og små. Heldige er de barna som har tilstedeværende, anerkjennende og positive voksenpersoner rundt seg i denne tiden – voksenpersoner som klarer å stoppe opp, sette seg ned på huk og se barna inn i øynene. Som tar seg tid til å lytte, og til virkelig å interessere seg for det barna ønsker å dele av tanker, erfaringer og funderinger over livets små og store forunderligheter. Kanskje er det der selve feriemagien skapes – i det lille rommet - imellom planleggingen og minnene.

Nå som barnehageåret er så godt som over, er det tid for å si takk, på vegne av alle oss som jobber i Møllefossen. Takk for alle fantastiske stunder vi har hatt sammen med alle kloke små mennesker i barnehagen vår i løpet av det siste året. Stunder bestående av undring og overraskelse, av begeistring og engasjement, av gode følelser og av vonde følelser, av boblende latter og dypt alvor. Alle disse magiske møtene, der barnas selvopplevelse blir anerkjent og ivaretatt, er med på å skape en unik danningsarena der alt egentlig handler om å bli seg selv, midt i vår felles verden.