Petter Anthon på musikalsk visitt

Petter Anthon Næss - pappa i barnehagen og musiker/produsent på heltid - deler villig vekk av sin kompetanse på avdelingene denne høsten.

Barna på Tusenbein sperrer øynene opp når en stor, ukjent mann dukker opp i rommet. Med seg har han et digert keybord og musikkanlegg - og massevis av energi, humør og sang og spilleglede. Det varer ikke lenge før Petter Anthon har fått med seg de første barna på improvisasjon og nye versjoner av kjente barnesanger. Han har et våkent øye og øre for barnas innspill, og hopper fram og tilbake i repertoaret sitt etter som de kommer med forslag. Stemningen i rommet stiger i takt med musikkrytmene og dynamikken, og selv de største skeptikerne, som foreløpig holder seg i døråpningen i respektfull avstand til denne menneskelige musikkmaskinen, hiver seg med. Rundt og rundt og opp og ned! Små føtter tramper takten, små hender smeller sammen, og små kropper svinger seg etter rytmene. Dette er gøy!!

Det ljomer av lyd og leven i barnehagelokalene, musikken setter seg i kroppene, og kroppene lever i musikken. Når Tusenbeinbarna har fått sitt, går turen videre til Larveliten, og noen dager senere er det Skauloppene og Barkebillene som får besøk.

Vi er glade for denne muligheten til å sette skikkelig fokus på et viktig satsingsområde, og sender en stor takk til Petter Anthon for at han tar seg tid til akkurat oss!

Musikk gir universet sjel,

det gir sinnet vinger,

fantasien flukt,

alvoret sjarm,

den gir munterhet og liv til alt!