Hverdagsmagisk bakkekontakt

Et blinkskudd fra en lekende hverdag; et barn og en voksne med felles bakkekontakt; tatt av lekens magi.

- Hallo, vi må jo helt ned på bakken når vi akkurat har gått planken og hoppet i havet. Pedagog Hege smiler lurt når hun forteller om bakgrunnen for det gnistrende gode motivet som dukket opp på en dagsrapport nylig.

- Einar og jeg var ute og seilte på Sabeltanns stolte skute; nemlig. For en annen så det kanskje ut som vi bare lekte oss litt i den store klatregrana, men for oss var det faktisk selve Den Sorte Dame.

Dette blinkskuddet forteller om noe av kjernen i barnehagelivet: Slik kan en spontan og lekende voksen sammen med barna være med på å skape hverdagsmagi i alle de gode øyeblikkene vi opplever sammen i barnehagehverdagen vår. Både barn og voksne opplever dette gjennom spontante aktiviteter, lek og samspill.

Akkurat sånn skapes gode, felles minner, i dager fulle av hverdagsmagi. Kunsten er å gripe den!