Politi og røver -nesten på ordentlig...

Det ble en ekstra spennende tur da de eldste barna besøkte selveste politistasjonen i Hokksund!

Å møte en ekte politimann i uniform. Å prøvesitte en ekte politibil. Å sette på seg helt ekte håndjern. Å titte inn i cella der det av og til bor ekte tyver.

Nye opplevevelser sto i kø, og den spennende politiverdenen ble nær og ekte denne dagen. Barkebillebarna beveget seg fulle av spenning og nesten litt andektige rundt på lensmannskontoret - det lå liksom i lufta: Tenk om det plutselig hoppet fram en tyv med stripete fangedrakt bak den døra der, eller tenk om en av politibilene plutselig måtte ut å kjøre i full fart, med sirener og alt!!??

Spenningen til tross - det skjedde heldigvis ikke noe spesielt skummelt under besøket. Men vi fant ut at politimannen som viste oss rundt faktisk var fryktelig hyggelig, og at bollene på pauserommet smakte akkurat som vanlige boller. Og røverne? Vel - enten var de veldig stille og hadde gjemt seg bort, ellers så hadde de noe viktigere å gjøre, et helt annet sted. Vi så i alle fall ikke snurten av en eneste en!