I klasserommet - helt på ordentlig

Rett over sommeren er det skolestart for mange av barna i barnehagen, og det er på tide å begynne å forberede seg. Denne uka var de eldste barna på ekspedisjon til nærskolen vår; Vestfossen barneskole.

Sommerfugler i magen, store øyne, og ikke en lyd over leppene. Det var mange spente ansikter å se da 2006-barna dro opp de tunge dørene, og trådte inn over terskelen til skolen. Bare på besøk riktignok, men ganske så stort likevel.

Inne i klasserommet satt det helt ekte førstetrinns-elever og ventet på oss, sammen med læreren sin. Og tenk; mange av de skolebarna hadde kjente ansikter, for de gikk jo faktisk i barnehagen sammen med oss, for bare et år siden!

Da ble det plutselig ikke så rart og skummelt lenger, og selvfølgeligheten med overgangen fra barnehage til skole ble littegranne klarere.