Gårdsbesøk på Smørgrav

Tirsdag 24.04 var Skauloppene og Tusenbeina ute på fellestur. Målet var bondegården Smørgrav, der det ventet helt nyfødte lam, gjeterhunder og en kjempestor traktor!

Den vårlige turen til Smørgrav er nesten blitt en tradisjon nå. Vi er veldig glade for at noen av besteforeldre "våre" faktisk har en levende bondegård, og åpner sauefjøs og gårdstun for oss hvert år.

Å kjenne lukten, å se, høre og til og med ta på levende dyr, gir nye erfaringer, og helt unike, verdifulle læringsopplevelser.

Vi siterer fra Rammeplanen: For å arbeide i retning av målene innenfor fagområdet nærmiljø og samfunn, må personalet blant annet bruke nærmiljøets ressurser til gode opplevelser og læringsmuligheter tilpasset barnas forutsetninger og interesser......og gi barna anledning til meningsfylte møter med personer, arbeidsplasser og institusjoner i barnehagens nærmiljø... (KD 2011)