Sneen dalte lett og fin.. Snart var det tusen barnespor der ute!

Når små barne neser er klemt inntil vinduet for å se på de hvite flakene som faller ned fra himmelen, da vet du at det bare er å legge bort dagens planer.

Snøen kommer, overraskende på noen, ønsket av andre. Hos oss på Barkebiller var den virkelig ønsket, og gleden var stor da det la seg et lite lag med snø i barnehagen vår.

Vi hoppet i dressene, og fortet oss ut. Syklene måtte prøves ut, selv om det var snø. Nye erfaringer for noen, med klumper på hjulene og glatt føre, ble de fort satt tilbake.

Gledeshyl høres og fryden av barn som oppdager at det går an å ake, selv med så lite snø. De setter utfor bakken, gang på gang.

En snøball trilles langs bakken og blir stor. Vi lager flere og setter de oppå hverandre, en snømann blir til.

Snøfryden varer og varer, helt til det blir mildere og det blir vått og regn. Men dagen ga oss mange gleder og forventninger til neste snøfall. Vinteren- du er hjertelig velkommen hos Barkebiller!