GOD SOMMER!

Barnehagen går nå inn i sommermodus. Selvom vi har holder huset åpent, er både barne- og personalgruppa betydelig redusert i hele juli på grunn av ferieavvikling. Så det er på tide å ønske god sommer!

Vi som jobber i Møllefossen er glade for det privilegiet vi har. Vi har mulighet til å komme på jobb og møte uforbeholdne, ekte og spontane små mennesker hver dag. Følelsen av å bli møtt i døra av en eller flere av disse er uslåelig, og det er først og fremst dem som inspirerer oss til å engasjere oss til å gjøre en best mulig jobb - til å utvikle og endre oss, og til å være med å gjøre barnehagen til en unik trivselsarena.

Vi avslutter dette barnehageåret med noen bevingede ord, som sier litt om det å være voksen i barnehagen vår:

Høyt nok oppe og langt nok ute
til å seile med barndommens drømmeskute.
Til å våge og ville – og lure og undre,
til å skråle og synge og bråke og dundre.

Med beina på jorda – og hjertet på plass.
Med vett til å bremse og til å gi gass.
Med sans for å fange det magiske, forte
og la det få skinne litt, før det blir borte.

Passelig nære og dypt nok nede
til å klare å lytte og være til stede.
Til å møte det vidåpne barneblikket,
til å tørre å si; ”Jeg forsvinner ikke”

JØ 2012